החוק שיטיל קנסות כבדים על מסיתים אושר בוועדת השרים

אליהו גרין No Comments on החוק שיטיל קנסות כבדים על מסיתים אושר בוועדת השרים

10,000 ₪ קנס למניף דגל טרור או תמונת מחבל. חוק המסיתים אושר בוועדת השרים לחקיקה, ח"כ סוכות: "נחושים לעצור את ההסתה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ראשון) אישרה ועדת השרים לחקיקה את תמיכת הממשלה בהצעת החוק של ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית. החוק המוצע מתקן את חוק המאבק בטרור בכל הנוגע להסתה וקובע קנסות כבדים עבור פעולות הסתה הנחשבות קלות כמו הנפת דגל טרור, פרסום תמונות מחבלים וסמלי ארגוני טרור. החוק נותן כלים אפקטיביים למלחמה בהסתה שמובילה לטרור, מכיוון שבמצב הנוכחי אמנם נקבע שהעונש על הזדהות עם ארגון טרור הוא מאסר שלוש שנים, אך בחוק נוסף תנאי שהגשת כתב אישום לפי סעיף זה מותנה באישור היועץ המשפטי לממשלה, דבר שבפועל צמצם מאוד את אכיפת החוק, ולפי נתוני משרד המשפטים במהלך שנתיים הוגשו פחות מחמישים כתבי אישום על עבירות הסתה כשמתוכן אף לא כתב אישום אחד בגין הנפת דגל, סמל או תמונת מחבל.

בלשכת ח"כ סוכות אומרים, כי המצב הנוכחי גרר מציאות בעייתית מכיוון שיחד עם השמירה על חופש הביטוי, גם מקרים מובהקים של הסתה לטרור לא נאכפו, כדוגמת הנפת דגלים של ארגוני טרור ותליית תמונות של מחבלים.

בעקבות כך ח"כ צבי סוכות הגיש הצעת חוק המשלימה את האכיפה במצב הקיים, ובמסגרתה שוטרים יוכלו לתת קנס כספי גבוה במקרים מובהקים של תמיכה והסתה לטרור. הסכום המוצע בהצעת החוק הוא קנס של 10,000₪, ובמקרה של עבירה חוזרת 20,000₪.

ח"כ צבי סוכות מסר: "את המסיתים הראשיים יש לכלוא לתקופות ארוכות, אך לאווירת ההסתה ברחוב ישנה משמעות אדירה. כל מי שתולה או מפיץ ברשת ארגוני טרור ותמונות מחבלים עם דברי שבח הוא שותף מלא בהסתה שגוררת רצח יהודים. חופש הביטוי הוא ערך חשוב ביותר וצריך לשמור עליו ולכן כיום פרקליטות המדינה נזהרת בניהול תיקי הסתה ופותחת בחקירה רק במקרים נדירים. כיום למרבה הצער מדינת ישראל לא נוקפת אצבע כלפי הסתה חמורה המשתוללת ברחובות וברשתות. לא יתכן שאנשים יניפו דגלים של ארגוני טרור, יפארו מחבלים בתליית תמונות שלהם ויעודדו את הפיגוע הבא – כשרשויות החוק כבולות ולא יכולות לפעול בעניין. במציאות הנוכחית שההסתה גואה ומובילה לאירועי טרור חוזרים ונשנים האכיפה צריכה להיות רחבה הרבה יותר והחוק שאושר היום בוועדת שרים יתן כלי משמעותי מאוד עבור המשטרה לטיפול בתופעה".



0 תגובות